Savetovanje u oblasti rasta i razvoja dece je veoma odgovoran zadatak jer pogrešno dat savet ostavlja nesagledive posledice na razvoj deteta. Tekst se može ispraviti i korigovati, ali razvoj deteta se više ne može ponoviti od početka.
Dobro je što današnji roditelji putem društvenih mreža imaju mogućnost da dobiju savete o podsticanju razvoja dece ili o prepoznavanju mogućih problema u razvoju, ali ono što nije dobro je to da su u izvesnom broju slučajeva ti saveti pogrešni. Takođe, karakteristično je da su saveti koje se daju u formi različitih objava na društvenim mrežama najčešće prepisani iz neke starije stručne literature uz određene modifikacije, a zatim su ti isti tekstovi preuzimani, kopirani i objavljivani od strane različitih osoba koje potpisuju te članke.
Tako se, na primer, razvojna disfazija i dalje često tumači kao isključivo jezički poremećaj, pri čemu se i pojava stereotipnih obrazaca ponašanja ili socijalne anksioznosti smatra isključujućim kriterijumom za ovaj poremećaj. Time se pojednostavljuje pristup razvojnim poremećajima jezika čije manifestacije u praksi neretko odstupaju od tipične kliničke slike. Savremena istraživanja su bacila novo svetlo na razumevanje razvojne disfazije (specifičnog jezičkog poremećaja) i autizma. U skladu sa tim deca sa razvojnom disfazijom mogu da imaju i stereotipne aktivnosti i poteškoće u socijalnim interakcijama (koje imaju i deca sa autizmom, što ne znači da imaju autizam).
Možemo reći da su naši tekstovi i saveti koje dajemo roditeljima zasnovani na najaktuelnijim naučnim istraživanja, kako inostranih autora tako i na istraživanjima i naučnim radovima koje sprovode članovi našeg tima. Pogrešno prepoznavanje i razumevanje razvojnog problema kod dece vodi ka pogrešnim tretmanima i intervencijama.
U svim strukama dolazi do promena usled novih naučnih saznanja što uslovljava neophodnost da se stručnjaci stalno usavršavaju. Već duže vreme uviđamo da je i u našoj struci velika potreba za dodatnim stručnim usavršavanjem i zbog toga već duži niz godina organizujemo različite obuke, treninge i seminare za stručnjake.
Poslednja u nizu obuka koju smo organizovali je Simpozijum „Autizam, ekranizam i razvojna disfazija“ na kom je jedan od najvećih stručnjaka za autizam, prof. dr Nenad Glumbić, učesnicima preneo najnovija naučna saznanja. Profesor Glumbić je na ovom Simpozijumu govorio i o diferencijalnoj dijagnostici (razlikovanju) razvojne disfazije, ekranizma i autizma.
Srdačan pozdrav,
Stručni tim Centra za logopediju i ranu intervenciju dr Nestorov
Pogledajte naše članke i edukativne filmove na temu: Razvojna disfazija, Autizam, Ekranizam
LINKOVI
Šta da uradite ako sumnjate da dete ima autizam
Video