
Osnivač metode “reedukacija psihomotorike” ili “tretman pokretom” je naš čuveni dečiji psihijatar Prof.dr Svetomir Bojanin, neuropsihijatar koji nam je ukazao veliko poverenje. Osim što nam je kroz zajednički rad i saradnju preneo svoje znanje i dugogodišnje iskustvo, poklonio nam je originalne nacrte na osnovu kojih je nastala metoda „Reedukacija psihomotorike“ koja je danas nezaobilazna u tretmanu izgradnje govora i disharmoničnog razvoja. Poklonio nam je i knjige koje će se čuvati u biblioteci Centra za logopediju i ranu intervenciju dr Nestorov.
Profesor Bojanin je tokom svoje specijalizacije 1966/67. godine boravio u Parizu u Psihološkoj laboratoriji „Anri Rusel“ i nakon povratka u Beograd počeo je da stvara ovu metodu. Profesor je u sklopu tog rada uveo naučnu oblast neuropsihologiju razvojnog doba, prvo na Defektološkom fakultetu, a potom i na poslediplomskim studijama na Medicinskom fakultetu u Beogradu. Po francuskom modelu je 1988. godine osnovao Dnevnu dečiju bolnicu na Institutu za mentalno zdravlje u Beogradu, koja od 2012. godine nosi ime prof.dr Svetomira Bojanina.
Tretman reedukacije psihomotorike koristi pokret kako bi se podsticao razvoj u svim oblastima razvoja deteta i preporučuje se da decu sa disharmoničnim razvojem, govorno- jezičkim problemima, poremećajima pažnje i ponašanja i za decu sa poremećajima autističkog spektra.
Osnovni pristup u radu našeg Centra zasniva se na metodama rada profesora Bojanina, uz najsavremenije naučno zasnovane metode koje primenjuju iskusni stručnjaci različitih specijalnosti. Tretmane reedukacije psihomotorike u našem Centru sprovode stručnjaci sa dugogodišnjim iskustvom koji pored rada sa decom obučavaju i druge stručnjake za primenu ove metode.
Vežbe u reedukaciji- psihomotorike: vežbe za doživljaj telesne celovitosti, vežbe za doživljaj gestualnog prostora, vežbe za otkrivanje objektivnog prostora, vežbe za uočavanje, stabilizovanje i usmeravanje lateralizovanosti, vežbe za uočavanje prisustva drugog, vežbe za ujednačavanje tonusa i osamostaljivanje pokreta, vežbe za uočavanje i prepoznavanje ritmova, vežbe za kontrolu impulsivnosti, vežbe za procenu trajanja i orijentaciju u vremenu, vežbe relaksacije